hvordan man laver en grundlæggende lommeregner med java

Indlæg af Gunner Poulsen     opdateret: 2011-07-21

En regnemaskine i Java er meget let at skrive . Når de fleste mennesker hører regnemaskine , de tænker på en grænseflade med knapper og en skærm til at slukke numre . I virkeligheden kan det endda være en tekst-baseret interface i en kommando shell /line . Den vigtigste del er at skabe en procedure , der vil acceptere tallene . Resten er simpel matematik , og udskrive til skærmen . Husk at kontrollere, om eventuelle manglende semikoloner

Du skal bruge: .
Computer med Java installeret
Tekst editor.
Java compiler .
IDE gerne Eclipse ( ekstraudstyr) .


1 .
Åbn teksteditoren eller IDE . Opsæt klasse som følger :
public class Calculator
{
}
Programmeringen går mellem bøjler
2 .
Skriv den kode , der skal udføre den matematiske operationer . Du kan bruge separate metoder eller en switch-statement . Jeg brugte forskellige metoder . Skriv disse mellem de krøllede parenteser , præcis
public static int add ( int a, int b )
{
int c ; .
c=a + b
tilbagevenden c ;
}
public static int sub ( int a, int b )
{
int c ;
c=ab ;
tilbagevenden c ;
}
public static int mul ( int a, int b )
{
int c ;
c=a * b ;
tilbage c ;
}
public static int div ( int a, int b )
{
int c ;
c=a /b ;
afkast c ;
}
Sæt disse mellem seler i Lommeregner klassen . Gem kildekoden .
3 .
Skab føreren klasse. Dette har at have den vigtigste metode
public class CommandLineClass
{
public static void main ( String [ ] args )
{
Calculator c ; .
System. out. println ( " Indtast første tal ") ;
Scanner fm=new Scanner ( System. in : ) ;
int var1=sc. nextInt () ;
System. out . println ( " Indtast andet tal :");
int var2=sc. nextInt () ;
System. out. println ( " Indtast operationens symbolet som +-* /:");
String s1=sc. next () ;
int opFlag ;
if ( s1. lig ("+"))
opFlag=1 ;
elseif ( s1. equals ("-"))
opFlag=2 ;
elseif ( s1. equals ( " * ") )
opFlag=3 ;
elseif ( s1. equals ("/"))
opFlag=4 ;
switch ( opFlag )
tilfælde 1 :
( var1 , var2 ) ,
bryde ;
tilfælde 2 :
c. sub ( var1 , var2 ) ,
bryde ;
sag 3 :
c. mul ( var1 , var2 ) ,
bryde ;
sag 4 :
c. div ( var1 , var2 ) ,
break ;
}
}
4 .
Udfyld de to kildekoden og køre programmet . Dette kan også ske gennem kommandolinjen med javac your_file_name_here . java . Det kan endda blive kørt gennem skallen samt: . java your_class_with_the_main_method_here. class
5
Vær sikker på at kontrollere og dokumentere alle program eller kilde filen for nogen specifikke detaljer . Kode vedligeholdelse er nødvendig .

gode råd og advarsler


  • Vær sikker på , at Java er installeret , og at alle eksisterede klasser er importeret . Den Scanner klassen skal importeres i toppen af kildefilen sådan her ud: import java. util. Scanner ;


  • Previous:hvordan du installerer Java API Next:hvordan man kan skjule en adresselinjen i javascript



     

    Kommentarer

    Code:
    change