hvordan man programmerer c pointers

Indlæg af Birthe Møller     opdateret: 2012-02-29

C programmeringssprog pegepinde er variable , der indeholder den adresse, plads til en anden variabel . Da henvisninger " point " til en adresse rum , ændre markøren værdi ændrer også variabel, der tildeles af markøren. Bestået frem og tilbage mellem funktioner , giver henvisninger programmører for at kontrollere værdier , selv når de variable er ikke global . programmeringssproget C. definerer pegepinde ved brug af stjernen præfikset
1
Opret din variabel . . Pegepinde er tildele variabel adresse rum . Derfor , før du definerer en pegepind , du har brug for en variabel . Koden nedenfor viser dig , hvordan du definere en variabel i C : .
int theInt=0 ;
2
Definer markøren . Pegepinde er let genkendelige i dit program , fordi det har en stjerne præfiks . Følgende kode definerer en pegepind :
int * ptr ;
3
Tildel variabel af markøren. Du tildeler adressen plads til markøren , der udføres ved hjælp af tegnet symbol . Hver gang du ser en ét-tegn præfiks i C , tror " adresse . " Følgende kode tildeler adressen på den heltal til markøren :
ptr= theInt;
Da " theInt " defineres med en 0-værdi , den PTR variabel indeholder værdien af 0 .
4 .
Ret værdien af variablen . Nu, hvor markøren er tildelt variablen , ændre markøren værdi ændres den faktiske variable så godt, Følgende kode viser, hvordan du ændrer de variable værdier ved hjælp af en pegepind :
* ptr=5 ;

5 .
Udskriv resultater for at se værdien ændres. Dette hjælper dig med at lære og se kode og hvordan det påvirker pegepinde . Følgende kode udskriver resultaterne til din konsol :
theInt=1 ;
printf ( "Værdien af theInt er % d " , theInt ) //udskriver 5
* ptr=10 ;
printf ( "Værdien af theInt er nu % d " , theInt ) //udskriver 10


Previous:Listen over skrifttype familier Next:hvordan man åbner en postsættet



 

Kommentarer

Code:
change